- Створення нового продукту. Найчастіше стартапи це абсолютно новаторські бізнес ідеї, або істотно вдосконалені існуючі. Цим вони можуть скласти серйозну конкуренцію навіть потужним корпораціям, які, навпаки, частіше орієнтуються на виробництво наявного асортименту товарів і послуг, лише трохи удосконалюючи їх, але не замислюються про докорінну зміну. Тому стартап – це завжди, по суті, крок у невідомість.
- Головний фактор створення стартапу – бізнес ідея. Відкриття бізнесу в традиційному сенсі теж, звичайно, починається з ідеї, проте там вона не грає такої великої ролі. Сама по собі ідея для стартапу може коштувати величезних грошей, якщо вона перспективна, в той час як безліч банальних ідей для бізнесу можна безкоштовно знайти в інтернеті, навіть з готовими бізнес планами.
- Творець стартапу, як правило, молодий. Всі успішні стартапи створювалися молодими людьми, частіше – студентами. Статистика показує, що середній вік творця стартапу від 20 до 25 років. З цієї причини в світі стартапи часто називають «гаражним бізнесом», оскільки раніше студенти, не маючи нічого за душею, розвивали свої бізнес ідеі, збираючись у гаражах.
- Все або нічого. Творець стартапу завжди надмірно захоплений своєю ідеєю, він вірить в неї і готовий йти на будь-які, навіть невиправдані ризики для її реалізації. Домогтися успіху будь-якою ціною – ось, що головне для стартапера.
- Збір команди, яка працює за ідею. Одноосібне створення стартапу – справа досить складна. Тому часто стартапи створюються групами молодих людей, об’єднаних спільною ідеєю (нехай навіть авторство ідеї належить комусь одному з них).